親近神

All Content

親近神


雅各書 4:7-10
「你們親近神,神就必親近你們。」 - 雅 4:8

神向我們每個人發出與祂親密相交的珍貴邀請。我們與神的關係並不遙遠,我們乃是要和宇宙的創造者密切交流。祂渴望向我們顯明祂的愛和心意。

為了體驗這種親密關係,我們必須優先考慮與神的關係。我們留出專門的時間禱告、研讀神的話語和敬拜。我們培養一顆降服的心,尋求神的心意,而不是我們自己的心意。

我們與神的親密關係是雙向的。我們親近神,神也必親近我們。我們在祂前面尋得安慰、醫治、指引和平安。神對我們的心靈說話,轉化我們的生命,並賦予我們力量成就祂的旨意。

讓我們熱情地追求與神的親密關係,渴望深深地認識祂,也被祂所認識。願我們邀請神進入我們生活的方方面面,向祂的同在敞開心靈。在主的懷抱中,我們必能得著安息、喜樂和遠超一切的愛。

禱告

慈愛的天父,請吸引我靠近你。幫助我優先考慮我與你之間的關係,為親密關係預備空間。感謝你讓我有幸近距離地認識你。願我的心能接受你的同在和你的聲音。奉耶穌的名,阿們。


雅各書 4:7-10

7故此,你們要順服神。務要抵擋魔鬼,魔鬼就必離開你們逃跑了。
8你們親近神,神就必親近你們。有罪的人哪,要潔淨你們的手!心懷二意的人哪,要清潔你們的心!
9你們要愁苦、悲哀、哭泣,將喜笑變做悲哀,歡樂變做愁悶。
10務要在主面前自卑,主就必叫你們升高。

亲近神


雅各书 4:7-10
“你们亲近神,神就必亲近你们。” - 雅 4:8

神向我们每个人发出与祂亲密相交的珍贵邀请。我们与神的关系并不遥远,我们乃是要和宇宙的创造者密切交流。祂渴望向我们显明祂的爱和心意。

为了体验这种亲密关系,我们必须优先考虑与神的关系。我们留出专门的时间祷告、研读神的话语和敬拜。我们培养一颗降服的心,寻求神的心意,而不是我们自己的心意。

我们与神的亲密关系是双向的。我们亲近神,神也必亲近我们。我们在祂前面寻得安慰、医治、指引和平安。神对我们的心灵说话,转化我们的生命,并赋予我们力量成就祂的旨意。

让我们热情地追求与神的亲密关系,渴望深深地认识祂,也被祂所认识。愿我们邀请神进入我们生活的方方面面,向祂的同在敞开心灵。在主的怀抱中,我们必能得着安息、喜乐和远超一切的爱。

祷告

慈爱的天父,请吸引我靠近你。帮助我优先考虑我与你之间的关系,为亲密关系预备空间。感谢你让我有幸近距离地认识你。愿我的心能接受你的同在和你的声音。奉耶稣的名,阿们。


雅各书 4:7-10

7故此,你们要顺服神。务要抵挡魔鬼,魔鬼就必离开你们逃跑了。
8你们亲近神,神就必亲近你们。有罪的人哪,要洁净你们的手!心怀二意的人哪,要清洁你们的心!
9你们要愁苦、悲哀、哭泣,将喜笑变做悲哀,欢乐变做愁闷。
10务要在主面前自卑,主就必叫你们升高。

Drawing Near To God


James 4:7-10
"Come near to God and he will come near to you." - James 4:8

Intimacy with God is a precious invitation that is extended to each one of us. Our relationship with God is not distant but brings us in close communion with the Creator of the universe, who desires to reveal his love and purposes to us.

To experience intimacy with God, we must prioritize our relationship with him. We set aside dedicated time for prayer, for studying his Word, and for worship. We cultivate a heart of surrender, seeking God's will above our own.

Intimacy with God is a two-way relationship. As we draw near to him, God comes near to us. In his presence we find comfort, healing, guidance, and peace. God speaks to our hearts, transforms our lives, and empowers us for his purposes.

Let's pursue intimacy with God passionately, longing to know him deeply and to be known by him. May we invite God into every aspect of our lives and open our hearts to his presence. In the Lord's embrace we find rest, joy, and a love that surpasses all understanding.

Prayer

Loving Father, draw me near. Help me to prioritize our relationship, creating space for intimacy. Thank you for the privilege of knowing you closely. May my heart be receptive to your presence and voice. In Jesus' name, Amen.