一粒種子

All Content

一粒種子


路加福音 13:18-19
「神的國...好像一粒芥菜種...長大成樹…… 」 - 路 13:18-19

  美國有線電視新聞網 (CNN) 每年都會選出10位非常有影響力的人。在這10位英雄中,CNN還會選出一位他們認為最具影響力的人。2015年,被選中的是一位21歲的女士,她大學畢業以後決定居住在尼泊爾,為被遺棄、被虐待和無家可歸的少女建立收容所。電視上呈現一張張少女的臉龐,正是她所成就的鮮活見證。

  看到這個故事,我不禁想起芥菜種的比喻。正如主耶穌所說的,神的國在地上就像一粒芥菜種,開始時很小,卻能漸漸長大成樹。

  有時,我們的努力看起來太小太微不足道。一次監獄探訪能有什麼意義?在救助事工中,偶爾的一次聖經學習能起什麼作用?給傷痛的人送張卡片或寫封郵件又幫到什麼忙呢?和街那頭的超大型教會相比,一個小教會又算什麼呢?

  請把這個比喻再讀一遍,並堅定相信吧,主耶穌能夠把我們最微小的努力轉變成祂國度中偉大之工啊!套用某人的話說,「你當然做不了所有的事情,但你一定能做些什麼的!」

禱告

天父,求祢幫助我們能看見,祢會使用我們最微小的努力來建造祢的國度。奉耶穌的名祈求,阿們。


路加福音 13:18-19

18耶穌說:「上帝的國好像甚麼?我拿甚麼來比較呢?
19好像一粒芥菜種,有人拿去種在園子裏,長大成樹,天上的飛鳥宿在它的枝上。」

一粒种子


路加福音 13:18-19
“神的国...好像一粒芥菜种...长大成树…… ” - 路 13:18-19

  美国有线电视新闻网 (CNN) 每年都会选出10位非常有影响力的人。在这10位英雄中,CNN还会选出一位他们认为最具影响力的人。2015年,被选中的是一位21岁的女士,她大学毕业以后决定居住在尼泊尔,为被遗弃、被虐待和无家可归的少女建立收容所。电视上呈现一张张少女的脸庞,正是她所成就的鲜活见证。

  看到这个故事,我不禁想起芥菜种的比喻。正如主耶稣所说的,神的国在地上就像一粒芥菜种,开始时很小,却能渐渐长大成树。

  有时,我们的努力看起来太小太微不足道。一次监狱探访能有什么意义?在救助事工中,偶尔的一次圣经学习能起什么作用?给伤痛的人送张卡片或写封邮件又帮到什么忙呢?和街那头的超大型教会相比,一个小教会又算什么呢?

  请把这个比喻再读一遍,并坚定相信吧,主耶稣能够把我们最微小的努力转变成祂国度中伟大之工啊!套用某人的话说,“你当然做不了所有的事情,但你一定能做些什么的!”

祷告

天父,求祢帮助我们能看见,祢会使用我们最微小的努力来建造祢的国度。奉耶稣的名祈求,阿们。


路加福音 13:18-19

18耶稣说:“上帝的国好像什么?我拿什么来比较呢?
19好像一粒芥菜种,有人拿去种在园子里,长大成树,天上的飞鸟宿在它的枝上。”

One Single Seed


Luke 13:18-19
"The kingdom of God . . . is like a mustard seed. . . . It grew and became a tree." — Luke 13:18-19

Each year the Cable News Network (CNN) selects ten individuals who have made a big difference in the lives of other people. Out of those ten CNN Heroes, the network chooses one person who in their opinion has made the greatest impact. In 2015, the person chosen was a 21-year-old woman who, after graduating from col-lege, decided to live in Nepal. She started a home for young girls who had been abandoned and abused and had no place to go. Seeing the faces of those young girls was a living testimony to what one person can accom-plish.

Watching that story made me think of the parable of the mustard seed. According to the Lord Je-sus, God's kingdom here on earth is like a mustard seed, which starts out very small and can grow into a tree.

Sometimes our efforts seem so small and insignificant. What good is one prison visit, and what can an occasional Bible study at a rescue mission possibly accomplish? What good is one card or email sent to some-one who's hurting? What good is that small church compared to that megachurch down the street?

Reread today's parable and be assured that the Lord Jesus can turn even our smallest efforts into something great for his kingdom! As someone put it, "Of course you can't do everything, but you can do some-thing!"

Prayer

Father in heaven, help us to see that you will use even our smallest efforts to build your kingdom. We ask this in Jesus' name. Amen.