恩典的油

All Content

恩典的油


詩篇 23
「你用油膏了我的頭,使我的福杯滿溢。」 - 詩 23:5

我們大多數人都不會請人把油倒在我們頭上的。油是油膩、滑溜、和很難清洗的東西,然而,對在古以色列-甚至仍然在今天某些地方-那些熟識牧養羊群之道的人來說,他們便明白被油膏抹的好處了。

這篇詩篇的作者大衛,對牧羊有很多知識。作為一個有愛心的牧羊人,他必定會把橄欖油或植物油塗在羊的鼻子和耳朵裏的。昆蟲時常會騷擾羊群,牠們在羊的頭上嗡嗡作聲,又嘗試在羊濕潤的鼻膜和耳膜產卵。羊便會變得心煩意亂和不斷想趕走這些昆蟲,所以牧羊人便使用油作為舒緩劑,把這些討厭的昆蟲趕走。

羊群便立刻得到慰藉,再沒有麻煩、瘋狂、怒氣、和不安了,真是一個難以置信的改變。

這是一幅描述被膏抹的美麗圖畫。詩人以羊來形容自己,他說他的牧者耶和華用油膏他的頭。抹油在羊的頭上帶來的慰藉,也同樣是為我們而設的,我們生活上的苦惱和煩厭也同樣會消失。

你能否想像到自己從神那裏得到以上這種膏抹呢?我們每一個人都需要衪治療的油膏,來應付每天的難題,就讓這位好牧人以衪的恩典、憐憫、和慈愛來膏抹你吧。

禱告

主啊,當我們面對生活上各種困難和煩惱時,感謝你看顧我們。更感謝你為我們提供尋獲平安的途徑,好叫我們能為你而活。奉耶穌祈求,阿們。


詩篇 23

1 耶和華是我的牧者,我必不致缺乏。
2 他使我躺臥在青草地上,領我在可安歇的水邊。
3 他使我的靈魂甦醒,為自己的名引導我走義路。
4 我雖然行過死蔭的幽谷,也不怕遭害,因為你與我同在,你的杖、你的竿都安慰我。
5 在我敵人面前,你為我擺設筵席,你用油膏了我的頭,使我的福杯滿溢。
6 我一生一世必有恩惠、慈愛隨著我,我且要住在耶和華的殿中,直到永遠。

恩典的油


诗篇 23
“你用油膏了我的头,使我的福杯满溢。” - 诗 23:5

我们大多数人都不会请人把油倒在我们头上的。油是油腻、滑溜、和很难清洗的东西,然而,对在古以色列-甚至仍然在今天某些地方-那些熟识牧养羊群之道的人来说,他们便明白被油膏抹的好处了。

这篇诗篇的作者大卫,对牧羊有很多知识。作为一个有爱心的牧羊人,他必定会把橄榄油或植物油涂在羊的鼻子和耳朵里的。昆虫时常会骚扰羊群,它们在羊的头上嗡嗡作声,又尝试在羊湿润的鼻膜和耳膜产卵。羊便会变得心烦意乱和不断想赶走这些昆虫,所以牧羊人便使用油作为舒缓剂,把这些讨厌的昆虫赶走。

羊群便立刻得到慰藉,再没有麻烦、疯狂、怒气、和不安了,真是一个难以置信的改变。

这是一幅描述被膏抹的美丽图画。诗人以羊来形容自己,他说他的牧者耶和华用油膏他的头。抹油在羊的头上带来的慰藉,也同样是为我们而设的,我们生活上的苦恼和烦厌也同样会消失。

你能否想像到自己从神那里得到以上这种膏抹呢?我们每一个人都需要衪治疗的油膏,来应付每天的难题,就让这位好牧人以衪的恩典、怜悯、和慈爱来膏抹你吧。

祷告

主啊,当我们面对生活上各种困难和烦恼时,感谢你看顾我们。更感谢你为我们提供寻获平安的途径,好叫我们能为你而活。奉耶稣祈求,阿们。


诗篇 23

1 耶和华是我的牧者,我必不致缺乏。
2 他使我躺卧在青草地上,领我在可安歇的水边。
3 他使我的灵魂苏醒,为自己的名引导我走义路。
4 我虽然行过死荫的幽谷,也不怕遭害,因为你与我同在,你的杖、你的竿都安慰我。
5 在我敌人面前,你为我摆设筵席,你用油膏了我的头,使我的福杯满溢。
6 我一生一世必有恩惠、慈爱随着我,我且要住在耶和华的殿中,直到永远。

Oil Of Grace


Psalm 23
"You anoint my head with oil; my cup overflows." — Psalm 23:5

Most of us wouldn’t ask to have oil poured over our heads. Oil is greasy, slippery, and hard to wash off. But people who knew about raising sheep in ancient Israel—and still in some places today—would understand the blessing of anointing.

David, the writer of this psalm, knew a lot about herding sheep. As a caring shepherd, he would have applied olive or grain oil to a sheep’s nose and ears. Sheep were often troubled by insects that buzzed about their heads and tried to lay eggs on the moist membranes of the animal’s nose and ears. The sheep became distracted and obsessed with keeping those bugs away. So shepherds applied oil as a soothing remedy that kept the pests away.

Relief was immediate. Gone were the aggravation, the frenzy, the irritability, and the restlessness. It was an incredible transformation.

This is a beautiful picture of anointing. Describing himself as a sheep, the psalmist says that the Lord, his shepherd, anoints his head with oil. The calming influence of oil on a sheep’s head is meant for us as well. The irritants and annoyances of life disappear.

Can you picture yourself receiving an anointing like that from God? We all need his healing balm to cope with the problems of each day. Allow the good shepherd to anoint you with his grace, mercy, and love.

Prayer

Lord, thank you for your care for us amid the troubles and annoyances of life. Thank you for providing a way for us to find peace, that we may live for you. In Jesus, Amen.