好牧人

All Content

好牧人


詩篇 23
「我是好牧人。我認識我的羊,我的羊也認識我。」 - 約 10:14

前段時間,在學習詩篇23篇時,我讀到一個想要成為牧羊農民的人。他想確保自己擁有合適的裝備,包括一根牧羊手杖:一根末端有J型鉤的長桿。但是,他在農場用品商店中發現,如今的牧羊人都是用狗來代替手杖。

兩者的差別很明顯。牧羊犬趕攏羊群,迫使它們服從,這場面可能很吸引人。狗能快速跑過很遠的距離,從而節省很多體力。狗可以這裡咬一下,那裡吠一下,把羊群趕到牧羊人想讓牠們去的地方。過去的牧羊人沒有這些狗的幫助,不得不自己趕羊,還得有很多助手——這些人都是用手杖來引導羊。

我們有主做我們的好牧人,蒙祂看顧。我們是主耶穌的羊,祂與我們親密無間。祂按著我們的名呼召我們,我們認識祂的聲音。祂領我們到青草地,溪水邊和避風港。最後,祂為羊捨命,所以,即使我們進入生命中最黑暗的山谷,我們不想去的地方時,祂的杖祂的竿仍安慰我們——我們知道祂會使我們平安度過。祂信實地呼召我們,願我們由衷地渴望跟隨這位好牧人!

禱告

主啊,我們的牧人,感謝你愛我們,引領我們在正路上。願他人在我們的生命中看見你的引領,聽見你的呼喚,也來跟隨你。阿們。


詩篇 23

1耶和華是我的牧者,我必不致缺乏。
2他使我躺臥在青草地上,領我在可安歇的水邊。
3他使我的靈魂甦醒,為自己的名引導我走義路。
4我雖然行過死蔭的幽谷,也不怕遭害,因為你與我同在,你的杖、你的竿都安慰我。
5在我敵人面前,你為我擺設筵席,你用油膏了我的頭,使我的福杯滿溢。
6我一生一世必有恩惠、慈愛隨著我,我且要住在耶和華的殿中,直到永遠。

好牧人


诗篇 23
“我是好牧人。我认识我的羊,我的羊也认识我。” - 约 10:14

前段时间,在学习诗篇23篇时,我读到一个想要成为牧羊农民的人。他想确保自己拥有合适的装备,包括一根牧羊手杖:一根末端有J型钩的长杆。但是,他在农场用品商店中发现,如今的牧羊人都是用狗来代替手杖。

两者的差别很明显。牧羊犬赶拢羊群,迫使它们服从,这场面可能很吸引人。狗能快速跑过很远的距离,从而节省很多体力。狗可以这里咬一下,那里吠一下,把羊群赶到牧羊人想让它们去的地方。过去的牧羊人没有这些狗的帮助,不得不自己赶羊,还得有很多助手——这些人都是用手杖来引导羊。

我们有主做我们的好牧人,蒙祂看顾。我们是主耶稣的羊,祂与我们亲密无间。祂按着我们的名呼召我们,我们认识祂的声音。祂领我们到青草地,溪水边和避风港。最后,祂为羊舍命,所以,即使我们进入生命中最黑暗的山谷,我们不想去的地方时,祂的杖祂的竿仍安慰我们——我们知道祂会使我们平安度过。祂信实地呼召我们,愿我们由衷地渴望跟随这位好牧人!

祷告

主啊,我们的牧人,感谢你爱我们,引领我们在正路上。愿他人在我们的生命中看见你的引领,听见你的呼唤,也来跟随你。阿们。


诗篇 23

1耶和华是我的牧者,我必不致缺乏。
2他使我躺卧在青草地上,领我在可安歇的水边。
3他使我的灵魂苏醒,为自己的名引导我走义路。
4我虽然行过死荫的幽谷,也不怕遭害,因为你与我同在,你的杖、你的竿都安慰我。
5在我敌人面前,你为我摆设筵席,你用油膏了我的头,使我的福杯满溢。
6我一生一世必有恩惠、慈爱随着我,我且要住在耶和华的殿中,直到永远。

The Good Shepherd


Psalm 23
“I am the good shepherd; I know my sheep and my sheep know me.” — John 10:14

Some time ago, while I was studying about Psalm 23, I read about someone who wanted to become a sheep farmer. He wanted to make sure he had all the right equipment, including a shepherd’s staff: a long pole with a J-hook at the end. But at the farm-supply store he found that shepherds today use dogs instead of a staff.

The differences between the two are quite obvious. It can be mesmerizing to watch sheep dogs round up a flock of sheep and force them to comply. The dogs can cover a lot of distance quickly, doing the work with a lot less people power. With an ankle nip here and a sharp bark there, the dogs corral sheep into particular fields where the shepherd wants them to go. Without these helpful dogs, shepherds used to have to round up their sheep on their own, or with lots of helpers—all of whom used a staff to direct the sheep.

With the Lord as our good shepherd, we are well cared for. The Lord Jesus is intensely and intimately involved with us as his sheep. He calls us by name, and we know his voice. He leads us to green pastures, clean water, and safe havens. Ultimately, he lays down his life for his sheep so that, even when we enter the darkest valleys of life, where we don’t want to go, his directing nudge comforts us—and we know he will bring us safely through. As he faithfully calls us, may it be our heartfelt desire to follow the good shepherd!

Prayer

Lord, our shepherd, thank you for loving us and leading us in the right paths. May others see your direction in our lives and hear your call and follow you too. Amen.