重擔互相擔當

All Content

重擔互相擔當


加拉太書 6:1-6
「你們各人的重擔要互相擔當,如此,就完全了基督的律法。 」- 加 6:2

幾年前我在加州一個教會服事期間,曾為離婚人士舉辦過一個開放論壇。一位離婚女士說:「在我最需要教會的時候,它沒有給我任何支持」。最近,一家教會雜誌引用一位重罪犯人的話說:「在我最有需要的時刻,我的教會家人拋棄了我。」

我們很容易與那些擔重擔的人們擦肩而過——有時是因為我們不瞭解別人,而有時是因為我們不想被人打擾。儘管如此,感謝神,依然有許多教會的信徒以替別人擔重擔為己任。有些人會特意邀請無家可歸的人共進晚餐。有些人忠心地為他們所認識的正在經歷困境的人們禱告,有人會寄去卡片,讓對方知道有人惦記著他們。還有人堅持打電話給那些無法出門的人。我認識的一位奶農送給一位教會會友10頭奶牛,幫助他的正在經歷困境的奶牛場生意。

根據加拉太書6:2,這才是事情應有的樣子。我們的重擔應該互相擔當。你在教會的時候,看一看周圍誰可能需要你的幫助。翻翻你的教會成員冊,給某個擔重擔的人寄張卡片,或為他禱告。你可以接觸那些在你本地社群的人,不斷藉著彰顯基督的愛來實踐祂的律法。

禱告

主啊,請開啟我的眼睛,看見他人的重擔,打開我們的心,盡我們所能地伸出援手。奉耶穌的名,阿們。


加拉太書 6:1-6

1弟兄們,若有人偶然被過犯所勝,你們屬靈的人就當用溫柔的心把他挽回過來;又當自己小心,恐怕也被引誘。
2你們各人的重擔要互相擔當,如此就完全了基督的律法。
3人若無有,自己還以為有,就是自欺了。
4各人應當察驗自己的行為,這樣,他所誇的就專在自己,不在別人了;
5因為各人必擔當自己的擔子。
6在道理上受教的,當把一切需用的供給施教的人。

重担互相担当


加拉太书 6:1-6
“你们各人的重担要互相担当,如此,就完全了基督的律法。 ”- 加 6:2

几年前我在加州一个教会服事期间,曾为离婚人士举办过一个开放论坛。一位离婚女士说:“在我最需要教会的时候,它没有给我任何支持”。最近,一家教会杂志引用一位重罪犯人的话说:“在我最有需要的时刻,我的教会家人抛弃了我。”

我们很容易与那些担重担的人们擦肩而过——有时是因为我们不了解别人,而有时是因为我们不想被人打扰。尽管如此,感谢神,依然有许多教会的信徒以替别人担重担为己任。有些人会特意邀请无家可归的人共进晚餐。有些人忠心地为他们所认识的正在经历困境的人们祷告,有人会寄去卡片,让对方知道有人惦记着他们。还有人坚持打电话给那些无法出门的人。我认识的一位奶农送给一位教会会友10头奶牛,帮助他的正在经历困境的奶牛场生意。

根据加拉太书6:2,这才是事情应有的样子。我们的重担应该互相担当。你在教会的时候,看一看周围谁可能需要你的帮助。翻翻你的教会成员册,给某个担重担的人寄张卡片,或为他祷告。你可以接触那些在你本地社群的人,不断藉着彰显基督的爱来实践祂的律法。

祷告

主啊,请开启我的眼睛,看见他人的重担,打开我们的心,尽我们所能地伸出援手。奉耶稣的名,阿们。


加拉太书 6:1-6

1弟兄们,若有人偶然被过犯所胜,你们属灵的人就当用温柔的心把他挽回过来;又当自己小心,恐怕也被引诱。
2你们各人的重担要互相担当,如此就完全了基督的律法。
3人若无有,自己还以为有,就是自欺了。
4各人应当察验自己的行为,这样,他所夸的就专在自己,不在别人了;
5因为各人必担当自己的担子。
6在道理上受教的,当把一切需用的供给施教的人。

Do We Carry Each Other’s Burdens?


Galatians 6:1-6
"Carry each other’s burdens, and in this way you will fulfill the law of Christ." - Galatians 6:2

Several years ago, while serving a church in California, we held an open forum for divorced people. One divorced woman said, “When I needed the church the most, it was not there for me.” More recently, a church magazine quoted a prisoner convicted of a serious crime as saying, “In my moment of greatest need, my church family abandoned me.”

It’s easy to walk right past people who are burdened—sometimes because we don’t know, and other times because we don’t want to be bothered. Thank God, though, that there are many church members who make it their business to carry the burdens of others. Some go out of their way to invite someone for dinner who has no family. Others faithfully pray for people they know who are dealing with hardships, and some send a card to let people know that someone is thinking about them. Still others faithfully call on people who can’t get out. One dairy farmer I know sent 10 cows to a fellow church member whose dairy farm was struggling.

And that, according to Galatians 6:2, is the way things should be. We are to carry one another’s burdens. When you find yourself in church, take a look around and try to see who might need you. Go through your church directory, and send a card to or pray for someone who is carrying a heavy load. Reach out to people in your local community also. And keep fulfilling the law of Christ by showing his love.

Prayer

Lord, open our eyes to see the burdens of others, and open our hearts to reach out in whatever ways we can. For Jesus’ sake, Amen.