以基督的心為心

All Content

以基督的心為心


腓立比書 2:5-11
「你們當以基督耶穌的心為心。」 - 腓 2:5

我們都擁有各種關係。這些關係包括與家人、朋友、鄰居、同事、教會會友之間的關係,其中最重要的是和耶穌的關係。在腓立比城,保羅與一個獄卒和他的家人、城裡的官長、呂底亞和她的家人、一個被巫鬼折磨的使女以及使女的主人都有不同關係。這些人中有幾人後來成了腓立比初期教會的成員(見徒 16:11-40)。

在所有這些關係中,保羅都是以基督的心為心。他心態謙卑,像耶穌一樣捨棄尊榮成為奴僕的樣式,把自己置於服事基督甚至可能為此捨命的位置上。保羅願意這樣做,是因為他對耶穌再來,賜給我們眾人永生的應許充滿了信心。

耶穌是萬有的主宰和君王,祂來是為了將永生賜給我們。祂降卑自己,為我們的罪付上代價。藉著這樣的救贖工作,祂使凡相信祂的人都能得著永生。

保羅也謙卑自己,向他人傳講耶穌,好使他們也能聽到這個好消息,並「口稱『耶穌基督為主』,使榮耀歸於父神」。我們對他人的態度應該遵循同樣的模式。

今天,因耶穌的緣故,讓你自己成為服侍他人的僕人吧。

禱告

主耶穌,你是萬王之王,萬主之主。請赦免我有些時候沒有成為他人忠實的僕人。今天求你藉著我使你的名大得榮耀。阿們。


腓立比書 2:5-11

5你們當以基督耶穌的心為心。
6他本有神的形象,不以自己與神同等為強奪的,
7反倒虛己,取了奴僕的形象,成為人的樣式;
8既有人的樣子,就自己卑微,存心順服以至於死,且死在十字架上。
9所以神將他升為至高,又賜給他那超乎萬名之上的名,
10叫一切在天上的、地上的和地底下的,因耶穌的名無不屈膝,
11無不口稱耶穌基督為主,使榮耀歸於父神。

以基督的心为心


腓立比书 2:5-11
“你们当以基督耶稣的心为心。” - 腓 2:5

我们都拥有各种关系。这些关系包括与家人、朋友、邻居、同事、教会会友之间的关系,其中最重要的是和耶稣的关系。在腓立比城,保罗与一个狱卒和他的家人、城里的官长、吕底亚和她的家人、一个被巫鬼折磨的使女以及使女的主人都有不同关系。这些人中有几人后来成了腓立比初期教会的成员(见徒 16:11-40)。

在所有这些关系中,保罗都是以基督的心为心。他心态谦卑,像耶稣一样舍弃尊荣成为奴仆的样式,把自己置于服事基督甚至可能为此舍命的位置上。保罗愿意这样做,是因为他对耶稣再来,赐给我们众人永生的应许充满了信心。

耶稣是万有的主宰和君王,祂来是为了将永生赐给我们。祂降卑自己,为我们的罪付上代价。藉着这样的救赎工作,祂使凡相信祂的人都能得着永生。

保罗也谦卑自己,向他人传讲耶稣,好使他们也能听到这个好消息,并“口称‘耶稣基督为主’,使荣耀归于父神”。我们对他人的态度应该遵循同样的模式。

今天,因耶稣的缘故,让你自己成为服侍他人的仆人吧。

祷告

主耶稣,你是万王之王,万主之主。请赦免我有些时候没有成为他人忠实的仆人。今天求你藉着我使你的名大得荣耀。阿们。


腓立比书 2:5-11

5你们当以基督耶稣的心为心。
6他本有神的形象,不以自己与神同等为强夺的,
7反倒虚己,取了奴仆的形象,成为人的样式;
8既有人的样子,就自己卑微,存心顺服以至于死,且死在十字架上。
9所以神将他升为至高,又赐给他那超乎万名之上的名,
10叫一切在天上的、地上的和地底下的,因耶稣的名无不屈膝,
11无不口称耶稣基督为主,使荣耀归于父神。

The Mindset Of Christ Jesus


Philippians 2:5-11
"In your relationships with one another, have the same mindset as Christ Jesus." - Philippians 2:5

We all have relationships. These may include family members, friends, neighbors, coworkers, church members, and especially Jesus. In the city of Philippi, Paul had relationships with a jailer and his household, the city magistrates, Lydia and her household, a female slave who was tormented by a spirit, and the slave girl's owners. Several of those people became part of the first church in Philippi (see Acts 16:11-40).

Paul had the attitude of Jesus in all those relationships. His mindset was humility, giving up privilege to be a servant like Jesus, putting himself in positions where his service for Christ might even cost him his life. Paul was willing to do that because he was confident of the eternal life that Jesus came to make available for us all.

Jesus, who is Lord and King over all, came to give us eternal life. He humbled himself and paid the price for our sin. By doing that, he made eternal life possible for all who believe in him.

Paul humbled himself and told others about Jesus so that they too would hear the good news and "acknowledge that Jesus Christ is Lord, to the glory of God the Father." Our attitude toward others should follow the same pattern.

Make yourself a servant to someone today, for Jesus' sake.

Prayer

Lord Jesus, you are King of kings and Lord of lords. Forgive me for the times when I have not been a faithful servant to others. Bring glory to your name through me today. Amen.