如何知足

All Content

如何知足


希伯來書 13:5-6
「要以自己所有的為足,因為主曾說:『我總不撇下你,也不丟棄你。』」 - 來 13:5

我們事工的一位聽眾Yulia住在烏克蘭,她和我們分享,她的國家最近發生的戰事如何改變了她對生命和信仰的看法。其中一方面的改變,就是她深深感受到神與她非常接近。Yulia說:「早上起來時,你為自己仍然活著感恩。你知道主就在你身旁,你不能停下來不去讚美衪。」

聖經吩咐我們,要因我們所擁有的一切感到滿足。我們的家庭、健康、與所愛的人分享的食物 - 當然還有生命本身 - 都是主賜給我們的寶貴禮物。可是,不滿足會分散我們的注意力,令我們不能享受和珍惜神慷慨賜予我們的寶貴禮物。貪婪會奪去我們內心的平安和與神的和諧,恐懼會削弱我們的信心並令我們心胸變得陝隘。

我們承認 -其實我們不知道將來如何。我們生命中或許會遇到痛苦的經歷和磨難的日子,甚至在此刻,你可能正身陷痛苦、憂傷、淚水和艱難。

作為神的兒女,無論發生甚麼,神保證總不撇下我們,我們可以信賴衪恆久不變的慈愛和眷顧。神時常在我們身旁,在充滿危機和不可預測的人生中,衪是我們隨時的幫助和我們可靠的平安。

禱告

天上的父,你是我們可靠的幫助者和守護者,我們感謝你。求你藉著你兒子耶穌,將你的平安和滿足傾注到我們心中。阿們。


希伯來書 13:5-6

5你們存心不可貪愛錢財,要以自己所有的為足;因為主曾說:「我總不撇下你,也不丟棄你。」
6所以我們可以放膽說:「主是幫助我的,我必不懼怕,人能把我怎麼樣呢?」

如何知足


希伯来书 13:5-6
“要以自己所有的为足,因为主曾说:‘我总不撇下你,也不丢弃你。’” - 来 13:5

我们事工的一位听众Yulia住在乌克兰,她和我们分享,她的国家最近发生的战事如何改变了她对生命和信仰的看法。其中一方面的改变,就是她深深感受到神与她非常接近。Yulia说:“早上起来时,你为自己仍然活着感恩。你知道主就在你身旁,你不能停下来不去赞美衪。”

圣经吩咐我们,要因我们所拥有的一切感到满足。我们的家庭、健康、与所爱的人分享的食物 - 当然还有生命本身 - 都是主赐给我们的宝贵礼物。可是,不满足会分散我们的注意力,令我们不能享受和珍惜神慷慨赐予我们的宝贵礼物。贪婪会夺去我们内心的平安和与神的和谐,恐惧会削弱我们的信心并令我们心胸变得陕隘。

我们承认 -其实我们不知道将来如何。我们生命中或许会遇到痛苦的经历和磨难的日子,甚至在此刻,你可能正身陷痛苦、忧伤、泪水和艰难。

作为神的儿女,无论发生什么,神保证总不撇下我们,我们可以信赖衪恒久不变的慈爱和眷顾。神时常在我们身旁,在充满危机和不可预测的人生中,衪是我们随时的帮助和我们可靠的平安。

祷告

天上的父,你是我们可靠的帮助者和守护者,我们感谢你。求你藉着你儿子耶稣,将你的平安和满足倾注到我们心中。阿们。


希伯来书 13:5-6

5你们存心不可贪爱钱财,要以自己所有的为足;因为主曾说:“我总不撇下你,也不丢弃你。”
6所以我们可以放胆说:“主是帮助我的,我必不惧怕,人能把我怎么样呢?”

How To Be Content


Hebrews 13:5-6
"Be content with what you have, because God has said, 'Never will I leave you; never will I forsake you.'" - Hebrews 13:5

Our ministry friend Yulia lives in Ukraine. She shared with us how the recent war in her country changed her perspectives on life and faith. One change was an acute sense of God’s closeness. “When you wake up in the morning, you are so thankful to be alive. You know that the Lord is near, and you can’t stop praising him,” Yulia wrote.

The Bible calls us to be content with everything we have. Our family, health, meals we can share with loved ones—and, of course, life itself—all are precious gifts from the Lord. But discontent distracts us from appreciating and treasuring the precious gifts God has given us so generously. Greed robs us of our inner peace and harmony with God. Fears make our faith feeble and our hearts small.

Let’s be honest—we don’t know what the future holds. We might have to go through some painful experiences and difficult times in life. Or perhaps right now you are in a difficult situation that brings you pain, sorrow, and tears.

No matter what happens, we are assured as God’s children that the Lord will never leave us. We can count on his continuous love and care. God is always near. He is our helper and our peace in this perilous and unpredictable life.

Prayer

Father in heaven, thank you for being our reliable helper and protector. Fill our hearts with peace and contentment through Jesus, your Son. Amen.